niedziela, 17 czerwca 2012

311.Tęczowego życia

Dziś w przenośni i dosłownie mam dla Was coś słodkiego. Zapraszam na kawałek urodzinowego tortu naszej córeczki. Wprawdzie roczek za tydzień, ale z racji dziadków w dwóch rejonach Polski imprezy są dwie.


Ciasto tęczowe robione według tego przepisu w tortownicy 21 cm, następnie przekrojone na 4 części i przełożone masą z serka mascarpone i ubitej  36% śmietany. 


Górna dekoracja wykonana została z masy cukrowej ,ja dodałam kakao aby zmienić jej kolor. Jeśli nie robiliście jej nigdy to powiem, że jest rewelacyjna. Po pierwsze, zawsze można niewykorzystaną zamrozić, te właśnie różyczki powstały z mrożonej części. A po drugie lepi się z niej jak z plasteliny. Mrożona zachowuje swoje właściwości. Jest z nią tylko jeden problem masy śmietanowe mogą ją rozpuszczać no i pod wpływem wilgoci "poci się". Ja swoją  dekoracje wykonałam tydzień wcześniej, pozostawiając ją do wyschnięcia, dzięki czemu stała się twarda i przypominająca dekoracje z marcepanu.  Choć w środku była kruchutka i chętni zjedli swoje listki. Torta udekorowałam chwilę przed podaniem, dzięki czemu nic mi się z dekoracją nie stało. Zaproszeni goście byli pod ogromnym wrażeniem, że wszystko wyszło spod moich rąk. 


Może i nie craftowo ale całkowicie zgodnie z tematem Craftfun`u. Kuchnia to super miejsce na eksperymenty. A dla każdego odwiedzającego kroje kawałeczek tortu i życzę smacznego.

11 komentarzy:

  1. Pięknie się prezentuje:)Najlepsze życzenia dla córeczki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam - na pewno smaczny, a dekoracja jest obłędna :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokladnie Haniu, dlatego mam zamowienie na jeszcze jeden

      Usuń
  3. Najlepsze życzenia dla malutkiej solenizantki,a tort jak z bajki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ha, fantastyczny tort :)
    Jednak w wyzwaniu jest wyraźnie napisane, że nalezy wykonac SCRAPOWE prace :)
    Pozdrawiam i dziękuję za cudne smaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alez prosze, czasami trzeba zrobic odskocznie od papierowego swiata ;)

      Usuń
    2. Maaadzik! Ja się skuszę - ten jeden jedyny raz możemy zrobić wyjątek! Dla mnie bomba - nie tylko kaloryczna! :)
      DT Craftfun

      Usuń

Każdy komentarz dodaje skrzydeł, cieszę się z Waszych odwiedzin. Zaglądajcie częściej ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
... jestem okamgnieniem radosnym wspomnieniem

jestem tu na chwilę Twoim ciepłem się posilę

zatrzepotam skrzydłami

i odlecę razem z aniołami ...